دکتر بهاره اربابی » جراحی زیبایی زنان » تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی را بیشتر بشناسید
۵ دقیقه
پرینورافی و واژینوپلاستی

تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی را بیشتر بشناسید

آنچه می خوانید...

تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی در محلی است که باید ترمیم شود. هر دو این جراحی‌‎ها به منظور تنگ کردن واژن و دهانه رحم انجام می شود. با توجه به هدف و میزانی که باید این تنگ شدگی ایجاد شود پزشک تشخیص میدهد که شما کاندید پرینورافی یا واژینوپلاستی هستید در ادامه این مقاله تفاوت‌های این دو روش زیبایی واژن را مطالعه خواهید کرد.

تفاوت-پرینورافی-و-واژینوپلاستی

بیشتر بخوانید: جراحی پرینورافی در اصفهان

مهمترین تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی

پرینورافی و واژینوپلاستی هر دو از عمل های زیبایی واژن بوده که به منظور تنگ کردن این ناحیه انجام می شود اما تفاوت هایی در انجام این جراحی‌ها وجود دارد به طور مثال در جراحی پرینورافی بدنه پرینه که حد فاصل واژن و مقعد است و ممکن است بر اثر یک سری اتفاقات دچار کشیدگی یا پارگی شده باشد به خوبی درمان می شود اما در واژینوپلاستی دیوارهای کانال واژن به هم نزدیک شده و تنگ تر می شود با انجام هر کدام از این جراحی ها در روابط جنسی رضایتمندی هایی بیشتری ایجاد می شود اما این اعمال تفاوت های چشمگیری نیز دارند که در ادامه به تشریح این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت:

تفاوت محل جراحی

اولین تفاوت واژینوپلاستی و پرینورافی، محلی است که جراحی روی آن انجام می شود. واژینوپلاستی در قسمت داخلی دستگاه تناسلی یعنی دیواره‌های کانال واژن به منظور تنگ شدن کل طول آن انجام می‌ شود. اما جراحی پرینورافی در بخش ورودی واژن(فاصله میان مقعد تا مدخل واژن) که پرینه نام دارد انجام می شود.

تفاوت در شیوه جراحی

 یکی دیگر از تفاوت های عمده پرینورافی و واژینوپلاستی در نحوه جراحی است در واژینوپلاستی، عضلاتی داخل کانال واژن را به یکدیگر نزدیک کرده یا در صورت وجود بخش های اضافه برداشته و این قسمت را دوباره بخیه می‌زنند تا شل شدگی و افتادگی واژن برطرف شود اما در جراحی پرینورافی، عضلات پرینه که دچار کشیدگی یا پارگی شده‌اند را به همدیگر نزدیک کرده سپس بخیه می زنند.اما هر دو این جراحی ها با بیهوشی انجام می شوند.

بیشتر بخوانید: عمل تنگ کردن واژن

تفاوت در نتیجه جراحی

در جراحی واژینوپلاستی کانال واژن تنگ می شود اما این تنگ کردن به میزانی است که موجب درد در هنگام رابطه جنسی نشود؛ اما در عمل پرینورافی دهانه ورودی واژن تنگ می شود.

عمل-واژینوپلاستی-و-پرینورافی

تفاوت در وضعیت بیمار

با توجه به وضعیت و هدف بیمار پزشک تشخیص میدهد کدام عمل برای او مناسب است به طور مثال زنانی که در سن باروری هستند و قصد بارداری و فرزندآوری را در آینده دارند، می‌توانند عمل پرینورافی را برای ایجاد تنگی جزئی در دهانه واژن انجام دهند.

بیشتر بخوانید: جراحی واژینوپلاستی در اصفهان

سوالات متداول

نتیجه گیری

تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی سوال بسیاری از زنانی است که قصد انجام جراحی زیبایی واژن دارند در این مقاله سعی کردیم مهمترین و عمده ترین تفاوت های این دو عمل را توضیح دهیم تا با توجه به سن و شرایط جسمی خود نسبت به این اعمال اقدام کنید.

اما پیش از هر اقدامی لازم است با  یک متخصص زنان و زایمان که جراحی زیبایی  واژن را نیز انجام می‌دهد و از تجربه کافی برخوردار است، مراجعه کنید.

دکتر بهاره اربابی

دکتر بهاره اربابی

دکتر بهاره اربابی، جراح و متخصص زنان و زایمان فارغ التحصیل رشته تخصصی زنان در سال 1391 از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشند. از سال ۱۳۹۴ عضو هیات علمی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال ۱۳۹۱ در استان اصفهان مشغول به فعالیت در مطب شخصی و بیمارستان‌های مختلف رتبه برتر بورد تخصصی کشوری در سال ۱۳۹۱ و‌ به عنایت به این موضوع عضو هیات علمی درمانی بیمارستان آموزشی شهید بهشتی می باشند. دارای مدارک وگواهی نامه های گوناگون شرکت در سمینارها و کارگاههای زیبایی و زنان و مامایی کشوری هستند. جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی فارغ التحصیل رشته تخصصی زنان در سال 1391 از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عشق به حیات ‌و تولد به عنوان زیباترین اتفاق در زندگی هر زوج جوان انگیزه من برای انتخاب این رشته جذاب و البته سخت و پر استرس از سال ۱۳۹۴ عضو هیات علمی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال ۱۳۹۱ در استان اصفهان مشغول به فعالیت در مطب شخصی و بیمارستان‌های مختلف هستم. – رتبه برتر بورد تخصصی کشوری در سال ۱۳۹۱ و‌ به عنایت به این موضوع عضو هیات علمی درمانی بیمارستان آموزشی شهید بهشتی – دارای مدارک وگواهی نامه های گوناگون شرکت در سمینارها و کارگاههای زیبایی و زنان و مامایی کشوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *