دکتر بهاره اربابی » جراحی زیبایی زنان » تنگ کردن کانال واژن با بهترین روش ها
۵ دقیقه
عمل تنگ کردن واژن در اصفهان

تنگ کردن کانال واژن با بهترین روش ها

آنچه می خوانید...

تنگ کردن واژن در صورتی که پس از زایمان یا رسیدن به مرحله یائسگی این مشکلات بر کیفیت زندگی شما تاثیر گذاشته است بهترین زمان اقدام برای درمان است. به وجود آمدن تغییراتی مانند افزایش شلی و خشکی در واژن با افزایش سن یا زایمان کاملاً طبیعی است. اگر این تغییرات را تجربه کرده اید اما برای شما مشکلات زیادی را ایجاد نکرده اند یا بسیار خفیف هستند، نیازی به انجام درمان نخواهید داشت.

تنگ کردن واژن

موارد کاربرد جراحی تنگ کردن واژن

  • سفت کردن کانال واژن برای بهبود کیفیت رابطه جنسی.
  • ترمیم عضلات کف لگن و سفت شدن کانال واژن پس از کشیده شدن و ضعیف شدن آن در دوران بارداری و زایمان.
  • ترمیم ناحیه پرینه پس از آسیب ناشی از اپیزیوتومی یا پارگی هنگام زایمان. در بعضی موارد پارگی می تواند به حدی باشد که بر روی عضلات و بافت مقعد نیز تأثیر بگذارد و باعث درد و بی اختیاری مدفوع شود. در این موارد، آسیب به ترمیم جراحی نیاز دارد.
  • درمان موارد شدید افتادگی اندام لگن (در جایی که اندام های لگن مانند مثانه یا روده از موقعیت طبیعی خود حرکت می کنند و به واژن فشار می آورند). ترمیم جراحی فقط معمولاً در موارد شدید افتادگی اندام لگن مورد نیاز است.
  • جراحی تغییر جنسیت برای بیماران تراجنسی مرد به زن به عنوان واژینوپلاستی شناخته می شود. این اصطلاح همچنین می تواند به سفت شدن واژن در زنان اشاره داشته باشد.

دلیل انجام جراحی تنگ کردن واژن

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود زنان جراحی تنگ کردن واژن را انجام دهند که عبارتند از:

  • از دست دادن میل جنسی هنگام رابطه جنسی
  • احساس شلی واژن، به ویژه پس از زایمان
  • عضلات ضعیف کف لگن که می تواند منجر به مشکلاتی مانند بی اختیاری یا افتادگی اندام لگن شود.
  • زخم در واژن ناشی از زایمان طبیعی (این می تواند باعث درد و ناراحتی شود که باید با جراحی اصلاح شود).

عمل واژینوپلاستی

بهترین روش های تنگ کردن واژن

اگر نگران مشکل شلی بافت واژن هستید اما نمی خواهید تحت عمل جراحی قرار بگیرید، روش های درمانی دیگری وجود دارد که می توانید امتحان کنید. با این حال، مهم ترین مساله ای که وجود دارد این است که قبل از هر اقدامی به یک جراح زیبایی زنان مراجعه نمایید تا بتواند پس از معاینات فیزیکی و بررسی های جسمی شما بهترین روش درمانی را در نظر بگیرد.

ورزش و فیزیوتراپی

تمرینات عضلات کف لگن می تواند به سفت شدن و تقویت عضلات این ناحیه که از اندام های لگن پشتیبانی می کند و در بهبود احساس و میل جنسی هنگام رابطه جنسی کمک کند. اگر عضلات کف لگن را به شدت ضعیف شده اند، ممکن است لازم باشد با یک فیزیوتراپیست متخصص آناتومی بدن خانم ها صحبت کنید تا مشکل را اصلاح کند.

تمرینات عضلات کف لگن

تنگ کردن واژن با لیزر

تنگ کردن واژن با لیزر نوعی روش درمان شلی و گشادی واژن بدون جراحی است که می تواند علائم آزار دهنده این ناحیه مانند خشکی و شلی واژن را بهبود بخشد.

نحوه جراحی تنگ کردن واژن

جراحی سفت شدن واژن تحت بیهوشی انجام می شود و یک تا دو ساعت طول می کشد. این روش معمولاً طی یک روز انجام می شود، اما بسته به میزان عوارض، روند بهبودی حال عمومی و مدت زمان جراحی و تکنیک هایی که جراح حین عمل به کار می گیرد ممکن است یک شب در بیمارستان بمانید

طی روش تنگ کردن واژن، جراح زیبایی زنان با برداشتن بافت های اضافی، عضلات و بافت های باقی مانده را در ناحیه پشت واژن به هم بخیه می زند تا اندازه کانال واژن را کاهش دهد. در برخی موارد، امکان دارد روش واژینوپلاستی با لابیاپلاستی ترکیب شود. در عمل لابیاپلاستی جراح اندازه لابیا مینور را کاهش می دهد.

روند بهبودی بعد از جراحی تنگ کردن واژن

چند روز اول پس از جراحی تنگ کردن واژن احساس درد می کنید و این درد ممکن است حداقل یک هفته طول به طول بی انجامد تا احساس بهبودی نسبی برای بازگشت به محل کار پیدا کنید. در کل بهبودی این روش ممکن است سه هفته طول بکشد و ممکن است مجبور باشید برای برقراری مجدد رابطه جنسی یا استفاده از تامپون تا هشت هفته صبر کنید.

عوارض و خطرات احتمالی تنگ کردن واژن

در هر روش جراحی احتمال بروز عوارض و خطرات احتمالی وجود دارد. این عوارض شامل موارد زیر است:

  • واکنش منفی بدن به داروهای بیهوشی عمومی
  • عفونت
  • جای زخم
  • آسیب عصبی منجر به از دست دادن احساس دائمی می شود.

هزینه جراحی تنگ کردن واژن

هزینه جراحی تنگ کردن واژن بسته به علائم فردی هر شخص متفاوت باشد. جراحی تنگ کردن واژن جز یکی از پر هزینه ترین روش های جوانسازی واژن می باشد. البته استفاده از لیزر به منظور انجام این روش می تواند نسبت به روش جراحی مقرون به صرفه تر باشد.

نتیجه گیری

جراحی تنگ کردن واژن (که به عنوان یکی از روش های جراحی زیبایی واژن نیز در نظر گرفته می شوند) شامل سفت و تنگ کردن کانال واژن از طریق جراحی است و می توان آن را با جراحی لابیاپلاستی برای کاهش اندازه لب های واژن ترکیب کرد. انجام جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و چندین هفته تا زمان بهبودی کامل طول می کشد.

اما در نهایت انجام روش جراحی آخرین گزینه می باشد و روش های جایگزین هایی مانند درمان هورمونی، ورزش، فیزیوتراپی و انجام لیزر برای سفت شدن بافت های واژن در اولویت می باشند.

دکتر بهاره اربابی

دکتر بهاره اربابی

دکتر بهاره اربابی، جراح و متخصص زنان و زایمان فارغ التحصیل رشته تخصصی زنان در سال 1391 از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشند. از سال ۱۳۹۴ عضو هیات علمی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال ۱۳۹۱ در استان اصفهان مشغول به فعالیت در مطب شخصی و بیمارستان‌های مختلف رتبه برتر بورد تخصصی کشوری در سال ۱۳۹۱ و‌ به عنایت به این موضوع عضو هیات علمی درمانی بیمارستان آموزشی شهید بهشتی می باشند. دارای مدارک وگواهی نامه های گوناگون شرکت در سمینارها و کارگاههای زیبایی و زنان و مامایی کشوری هستند. جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی فارغ التحصیل رشته تخصصی زنان در سال 1391 از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عشق به حیات ‌و تولد به عنوان زیباترین اتفاق در زندگی هر زوج جوان انگیزه من برای انتخاب این رشته جذاب و البته سخت و پر استرس از سال ۱۳۹۴ عضو هیات علمی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال ۱۳۹۱ در استان اصفهان مشغول به فعالیت در مطب شخصی و بیمارستان‌های مختلف هستم. – رتبه برتر بورد تخصصی کشوری در سال ۱۳۹۱ و‌ به عنایت به این موضوع عضو هیات علمی درمانی بیمارستان آموزشی شهید بهشتی – دارای مدارک وگواهی نامه های گوناگون شرکت در سمینارها و کارگاههای زیبایی و زنان و مامایی کشوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *